Adir är ett för verksamheten centralt marknads- och medlemssystem som stöttat organisationen sedan 1998. Adir hanterar ett stort antal finansiella transaktioner och har datautbyte med bland annat rädda barnens externa webbplats, analysplattformen qlikview och ekonomisystemet Agresso.

 

Systemet driftas internt hos Rädda Barnen i vår hall i Alvik. Beslut finns att Adir skall bytas ut. Under övergångsfasen till nytt system för att hantera identifierade nyckelfunktioner i Adir är planen att minimera skapandet av ny funktion i Adir.


Systemutveckling&Förvaltning är gruppen som ansvarar för systemet.


Produktområdesansvarig: Torbjörn Melander


Support skall i första hand användaren lösa via användardokumentation i Freshdesk samt via länkade dokument inne i systemet.


Alternativt om användaren inte kan finna svaret så förväntas de tala med sin Super User.


För incidenter som inte kan lösas med befintliga artiklar så eskaleras ärende till systemutveckling&förvaltnings kö.