Denna artikel innehåller kort beskrivning,  grundläggande frågor och lösningar kopplade till applikationen, frågor uppkomna ur till tidigare identifierade problem samt information kring eskaleringar.

 

Salesforce (Salesforce CRM eller Salesforce Sales Cloud) är ett CRM system som används inom Rädda Barnens verksamhet för bland annat insamlingsaktiviteter, partnerskap och medlem. Systemet är ett en så kallad cloud lösning och går att nå från en dator som har internetanslutning.

 

F:            Jag kan inte logga in i Salesforce?

A:            Kontrollera att sidan går att nås, https://raddabarnen.my.salesforce.com/

                Kontrollera att du kan komma åt andra Rädda Barnen system så som mail eller Teams då dessa använder SSO (Single Sign On) via Azure AD.

 

F:            Hur får jag en inloggning till Salesforce?

A:            Lägg ett ärende till supporten (länk finns på Charlie, https://servicedesk.rb.se/support/home) med närmaste chefs godkännande aletnativt att din chef registrerar beställningen. Ange vilken profil/access du behöver. Exempelvis Partnerskap, företagsgåvor, Medlem eller testamente.

 

F:            Jag har frågor kring funktionalitet i systemet som varken Super User eller min chef kan svara på. Vem kan jag vända mig till?

A:            Lägg ett ärende till supporten så säkerställer de att ärendet eskalerats till lämplig grupp.

 

F:            Jag önskar få en ny funktion i systemet.

A:            Tala i första hand med Super User eller logga ticket om du inte vet vem som är er super user.