Den här artikeln beskriver lösningen med Outlook plugin till Salesforce CRM. PAM/FoP använder idag en outlook plugin till Salesforce, eller vice versa, ett Salesforce plugin till Outlook för att kunna skicka in email till Salesforce med kontakter till filantroper eller kontaktpersoner till partners så de kan följa upp dessa i Salesforce.
Ett problem kan uppstå med pluginet i Outlook och användaren loggas ur. Om det händer bör följande genomföras:
- Identifiera att problemet är i Outlook och inte i Salesforce (vart försöker de göra aktiviteten)
- Identifiera om användaren uppmanas att logga in i Salesforce via Outlook
- Om 2 är JA uppmana användaren att logga in och välja Produktion
- De kommer då komma till Salesforce landningssida men det finns inte SSO på den sidan
- För att få det behöver användaren fylla i en domän manuellt (se understruken länk ovan) Adressen de ska fylla i är: radda-barnen.my.salesforce.com
- Tryck sedan på fortsätt och du kommer till inloggningen med SSO
- Klart! Se till att användaren kommer in och kan få upp kontakter och rätt vy i Outlook
- Bra jobbat!!